Kehidupan...

Kehidupan umpama perjalanan sebuah kereta yang bergerak ke destinasi yang hendak di tuju dan akan berhenti sekiranya telah sampai...
Begitu la kehidupan...akan berhenti bila tiba masanya...

Jaga Diri...Jaga Hati...Jaga Iman...Hiasi Peribadi..
PERUBAHAN BERMULA DARI DIRI SENDIRI...

Monday, November 29, 2010

Anak Pejuang

www.iluvislam.com
oleh : Mayra
editor : n13@m

Wahai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong agama ALLah nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu ” 
-Surah Muhammad ayat 7-



Sunday, November 28, 2010

Keluarga aka family

“ Dalam mana kita memilih menjadi seorang dai’e dalam gerakan ISLAM, kita akan memberi dan menerima,  jangan membataskan diri hanya dengan menerima, tidak bernilai dan tiada makna di sisi ISLAM kalau kita berdiri hanya untuk menerima semata-mata, hakikat sebenarnya adalah untuk MEMBERI ”....

                                                                 - dari seorang mujahidah kecil -

Aku tanpa cintaMU

www.iluvislam.com

dihantar oleh: salma ahsanan
Editor: ar-ruhul JADEED


video


AKU TANPA CINTAMU Lirik lagu nasyid, juga lagu layar keinsafan mungkin amat sesuai menggambarkan rasa keinsafan di hati Zayanah sekarang. Zayanah sering meratapi kekhilafannya dan merenung masa depannya yang gelap hasil perbuatannya sendiri.Tanpa diduga gadis yang selama ini amat menjaga batas-batas pergaulan antara lelaki dan perempuan, prinsipnya yang dipegang teguh selama hidup di bumi Allah, hancur begitu sahaja kerana amat rapuhnya iman seorang perempuan yang bergelar remaja.



ALL IS WELL...

" Tidak sama orang bercakap dengan orang beramal. Tidak sama orang beramal dengan orang berjihad. Tidak sama orang berjihad dengan orang yang berjihad dengan serius " 
Hassan Al-banna ~






25 November 2010, tamatlah sudah peperanganku untuk semester yang kelima di kampung halamanku yang kedua ini. Terasa baru sahaja kaki ini melangkah masuk dunia kampus. Alhamdulillah tinggal lagi 1 semester untuk aku menamatkan zaman bujang aku di kampus. Kalau tiada apa-apa masalah result semester ini tahun depan aku akan menamatkan zaman bujangku di kampus. Macam nak kahwin jak bunyinya. Biasalah tu, siapa yang tak nak kahwin. Apa yang pasti, habis sahaja di kampus aku belum terdetik nak melangsungkan apa-apa ikatan yang sah. Banyak perkara lagi yang perlu aku selesaikan. 



Thursday, November 25, 2010

NOVEMBERKU...

November atau kata mudahnya bulan 11 kali ini memberi erti bagi diriku walaupun baru memasuki hari yang ke-12. Memasuki bulan november aku dah diserang demam dan selesema. Alhamdulillah selepas 4 hari demamku beransur pulih tetapi selesema masih ada hinggalah sekarang. Sudah menjadi kebiasaan untuk diriku akan mengalami selesema yang berpanjangan sekiranya diserang virus selesema. Aku menelefon ibuku, rupanya ibuku pun demam juga, tapi alhamdulillah sekadar demam biasa dan sekarang dah ok. Bulan ini banyak perkara berlaku. Seorang adik usrahku dah pindah ke s/m untuk menyambung pengajiannya di tempat dan bidang lain. Semoga apa yang dihajatinya akan tercapai.


Bulan ini juga aku akan berperang sekali lagi untuk kali yang kelima sepanjang aku berada di kampung halamanku yang kedua. Semester kali ni aku hanya mengambil 6 subjek (18 jam kredit). Walaupun nampak mudah namun hakikatnya perlu pengorbanan yang tinggi. Biasa la, siapa yang tak nak GRED tahun depan. Kena baiki pointer juga. Dah berapa sem ni asyik jatuh jak.