Kehidupan...

Kehidupan umpama perjalanan sebuah kereta yang bergerak ke destinasi yang hendak di tuju dan akan berhenti sekiranya telah sampai...
Begitu la kehidupan...akan berhenti bila tiba masanya...

Jaga Diri...Jaga Hati...Jaga Iman...Hiasi Peribadi..
PERUBAHAN BERMULA DARI DIRI SENDIRI...
Photobucket

Monday, February 4, 2013

IMPIAN a.k.a CITA-CITA


"Pakcik dah 51 kali ke Makkah. Minggu depan masuk kali ke-52. Pakcik ke Makkah 12 haribulan ni. Kamu yang masih muda ni bagus pi umrah atau haji awal-awal. Masih bertenaga, sekarang di Makkah ndak macam dulu, sekarang makin senang."


Kata-kata diatas adalah pesanan daripada seorang 'pakcik' ketika aku berada di Labuan Walk bersama dengan beberapa orang sahabat yang lain. Sekadar bersiar-siar sambil beramah mesra dengan penduduk sekitar Labuan yang mengunjungi Labuan Walk. Ramai yang merungut dengan keadaan yang ada di Labuan sekarang. Terutamanya kadar sewa yang tidak berpatutan, pembangunan yang tidak setaraf dengan title Labuan sebagai "Wilayah Persekutuan", hal-hal masyarakat yang kurang diambil berat seperti kelengkapan hospital Labuan dan jalan raya yang menjadi projek 'lambat siap'. Harapanku tahun 2013 ni adalah perubahan yang 'baik' untuk penduduk Labuan. JOM UBAH untuk kepentingan rakyat khususnya di Labuan.


BARCELONA & VALENCIA!!!


No comments: